Asenne elämään ei ehkä ole ollut johdonmukainen, kuten se on aina ollut.
Sen näkemyksen lisäksi, että elämä oli ennalta määrätty, ja maagiset voimat vaikuttivat siihen, oli myös ihmisiä, jotka olivat areligious ja tämä sivua korostavat realistit, kaikki yliluonnollinen vastenmielisyys.
Lähteinä ovat lähes vain saatavilla olevat saagat; Nämä lausunnot koskevat vain Norjaa ja Islantia.
Lähteet antavat enimmäkseen ensimmäisen ryhmän, koska Sagasissa ennustaminen narratiivisessa tyylissä lisää jännitystä.
Myös yksilön ja esivanhempien välinen yhteys oli erityisen tärkeä tässä ryhmässä.
Nämä tai heidän seuraajansa huolehtivat myös elävistä jälkeläisistään, esimerkiksi varoittamalla unelmakuvia.
Vatnsdœla-saagan hurja Groa halusi, että Thorstein voitti taikaa ja kutsui monia ja liittää hänet juhliinU 209: steinorstein teki tämän Ærinmundille, hänen poikansa; hän osti tämän tilan ja hankki varoja itään Garðarrikissa.
1000 aristokratian jälkeen havaittavissa [22] on arkeologisesti havaittavissa suurten tilojen kautta, joihin sisältyi monia rakennuksia.
Niiden legitiimiys oli heidän rikkautensa ja myöhempien anteliaisuutensa vuoksi.
Tällaisia tiloja tutkittiin muutaman kilometrin päässä Lundista Uppåkra (nykyisin Staffanstorpissa) Länsi-Själlandin Tissøssä, Lejressä Roskilden läheisyydessä ja Borgissa Lofotenissa.
Havaintojen (asteikot ja painot sekä arabikolikot) jälkeen varallisuus tuli suurimmaksi osaksi kaupasta.
Kuninkaalla oli suurin joukko, ja on olemassa todisteita siitä, että Knut Greatin ydinvoima on identtinen Englannissa sijaitsevien Thingsliðin kanssa, jota usein kutsutaan sen yhteydessä.
Varhaisin maininta löytyy Upplandin ruunikivestä vuosien 1020 ja 1060 välisenä aikana.
Tämä soturiryhmä käytti Herran valta-alueella jotain poliisin väkivaltaa ja palveli paikallisissa riita-asioissa omien vaateidensa täytäntöönpanemiseksi; muuten ei ollut valtaa koskevaa valtion monopolia.
Haudat osoittavat haudoissa myös selkeän yhteiskunnan kerrostumisen: johtavat persoonat, laajempi keskiluokka, jolla oli enemmän tai vähemmän arvokkaita hauta-aineita vauraudesta riippuen, ja orjia ilman vakavia tavaroita. [25].
Tänä aikana oli joissakin piireissä, että mies ajoi ulkomaille joko ryöstön tai kaupankäynnin kautta, ja sai vain rikkaita ja loistavia palata perinteiseen elintapaan.
Heimskr maðr, joka oli asunut kotona, oli synonyymi "tyhmälle". [26] Mutta tämä ei tarkoita, että jokainen ylemmän luokan nuori mies kävi vikingillä.
Yhteiskunnan tärkein jakautumislinja oli vapaa ja vapaa.
Vapaan ryhmässä oli eroja, jotka kiinteistö ja perhe määrittelivät.
Ainoa todella kattava omaisuus oli ihmisten pyhyys.
Se vaikutti tappamiseen, vahingoittumiseen tai kunniaksi maksettavaan tapaturmaan hänelle tai, jos hänet tapettiin, perheelleen.